2013. június 27., csütörtök

Google Reader utáni élet

A napokban több alkalmazás is megjelent, amiket nagyon vártam, de valamilyen oknál fogva csalódnom kellett. Ilyen például a Boomerang, mely több kiváló ötletet is tartalmaz, valamint képes lenne kiváltani a Gmail appot is. Valójában 30 perc után törlésre ítéltem, mivel a legnagyobb problémát a használhatóság jelentette, röviden laggolt (GT-I9300). De most nem ezt az appot szeretném lehúzni, hanem egy a mai napon talált GReader alternatívát kívánok picit bemutatni, mert a Google bezárja sokunk kedvencét, a Reader-t.


Ahogy a lenti kép is prezentálja, már jó előre beírtam a naptáramba  azt a szörnyű tettet, amit a Google követ el négy nap múlva. Napi szinten kb. 2-3 órát használtam a Google Reader-t így nagyon csalódott voltam, mikor kiderült a nyugdíjaztatása, főleg mivel nem csak desktop-on, de mobilon is előnyben részesítettem. Eleinte elég pesszimistán álltam a dologhoz mondván, nem hinném, hogy ekkora öngólt fog rúgni a keresőóriás, aztán kb. 1 hónap után tudatosult bennem, hogy nincs visszaút, tényleg bezár a Reader.


Ekkor, kicsit megkésve, de csatlakoztam a több millió felhasználóhoz, akik elkezdték keresni az alternatívát, melyekből akadt szép számmal, és még most is alakuló félben van néhány megoldás (pl.: AOL Reader - béta). A legfontosabb az volt számomra, hogy találjak egy olyan megoldást, mely desktop-on és mobilon is egyaránt működőképes, ráadásul vállalható dizájnnal rendelkezik, valamint szinkronban vannak egymással. A Flipboard így már az elején kiesett úgy, ahogy több másik megoldás is (pl.: gReader).

A végső mentsvárat a Feedly-ben láttam/látom, amely most már önálló szolgáltatásként üzemel, ráadásul kettő Android appja is van, nem mellesleg ők jöttek ki a legjobban a Google furcsa lépéséből, hiszen rengeteg új felhasználót nyertek. A webes felület egyszerű zöldes felülete számomra tökéletesen megfelelő, ráadásul a színvilág kedvenc zöld robotunkat idézi. :) Mikor rátaláltam a mobil verzióra, nagyon megörültem, de telepítés után már nem voltam annyira elégedett, mint webes felülettel. A dizájn engem kicsit a Windows Phone-ra emlékeztetett, amire a hatalmas betűméretekről asszociáltam, emellett kicsit a Flipboard eszembe jutott. Kb. 1-2 hét után kezdtem megszokni, de vagy tudatosan vagy valami más oknál fogva elkezdtem átrendezni a Google+ köreimet, ahol kialakítottam egy-két olyan halmazt, ahol azokat az oldalakat tárolom, amelyek feed-jeit a Google Reader-ben is olvastam, következésképp, a Feedly mobil verziója egyre nagyobb hiányt szenvedett.

Ez szép és jó volt, de azért akadtak olyan oldalak és blogok, amelyek magyar nyelvűek, és nem igazán vannak jelen a Google közösségi hálózatán, így sok mindenről "lemaradtam". Ekkor újra ráfeküdtem a megfelelő mobil verzió megtalálására, de az egyszerű felület igényemből nem adtam alább, plussz fontos volt hogy ugyanazt a szolgáltatást érjem el desktop-on és mobilon is. Hiába kerestem, csak a Feedly volt az, ami a legideálisabbnak bizonyult számomra, bár ez csak a webes felületre volt igaz. Ekkor találtam rá az alig 5-600 kb nagyságú teljesen egyszerű applikációra a Play Store-ban, mely szintén a már említett szolgáltató műhelyéből került ki. Ez volt a FeedMe. Minden olyan dolgot megtaláltam, amire szükségem volt: egyszerű dizájn, könnyű kezelhetőség, gördülékeny működés, mobil és desktop verzió. Erősen ajánlom mindenkinek, a kipróbálását, hátha másnak is meg lesz a továbblépéshez szükséges applikáció. Viszlát Google Reader! :(









Bazsa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése