2013. július 21., vasárnap

Az én Tasker projektem - I. rész

Még a húsvéti akcióban határoztam el végleg, hogy megvásárolom a Tasker-t. Már sok jót hallottam róla előtte, sőt a még az első okostelefonomon (Samsung Galaxy 3 - 2010) az ingyenes verzióját ki is próbáltam, pontosabban feltelepítettem, de nem volt hosszú életű. Ha finoman akarok fogalmazni, akkor elég "noob" voltam a használatához és nem láttam át az egész működését.


Valószínűleg most értettem meg igazán miként is tudom automatizálni a telefonom működését, és mitől válik egy okostelefon valóban okossá. A vásárlást követően azt gondoltam, hogy oké, megvan, és most hogyan tovább. Nem sokkal előtte esett át egy "redesign"-on a Tasker, melynek következtében megkapta az Ice Cream Sandwich óta minden program esetén hangsúlyos Holo UI-t. Ennek örültem meg nem is. Az applikációval kapcsolatos tudásom a nullához konvergált, így még a korábbról megmaradt emlékeimnek sem vettem túl sok hasznát.




Miután áttanulmányoztam az új felületet és a beállítási lehetőségek nagy részét, elkezdtem gondolkodni mire is akarom pontosan használni a közel 1000 Ft-os Tasker-t. A cél az akkumulátor kímélés és a főbb profilok meghatározása volt. Szerettem volna, ha a WiFi csak otthon és a munkahelyemen aktív, így nincs fölösleges energiapazarlás. Ezt többféleképpen lehet megvalósítani. Nem tagadom, így közel negyedév távlatából sem érzem azt, hogy mennyire értenék a programhoz, de már a számomra legfontosabb műveleteket tudom automatizálni, valamint minden nap van valami, ami eszembe jut, próbálkozom, finomítgatom a már meglévő task-okat. Hogy jött ez ide ilyen hirtelen? Elkerülve a pro felhasználók nem mindig építő jellegű kritikáit, hangsúlyozom, hogy a számomra lehető legegyszerűbb megoldásokat alkalmaztam, amelyek jól működnek. Persze ahány ember, annyi gondolkodás, így a lentebb leírtak ki-ki formálja a saját ízlésére.

Szóval az otthoni üzemmód. A cél az volt, hogy ha otthon vagyok elsőnek aktiválódjon a WiFi. Ezt a "Cell near" paranccsal valósítom meg. Itt az elején érdemes többször szkennelni az adótornyokat, hiszen nem mindig ugyanahhoz csatlakozunk. Ha a közelben vagyok a WiFi On. Ezzel a lokalizáció nagyjából adott. Ha csatlakoztam az otthoni router-hez, akkor annak érdekében, hogy ne a telefonomtól zengjen a lakás, mérsékeltebb audio profil aktiválódik. Ennek érelmében az ébresztés, a média, az értesítés, a csengés, a rendszer és a telefonhívás közbeni hangerő legalább 50%-kal csökkentve lett. A következő lépés, az volt, hogy ha csatlakoztam, akkor a 3G kikapcsolásra kerül, hiszen fölösleges. Mivel otthon vagyok, így a biztonság is nagyobb (általában :), így a kijelző kikapcsolási ideje 15 másodpercről 1 percre tolódik, míg a feloldózár (PIN) kikapcsolásra kerül a Secure Settings révén, ami egy külsős plugin a Tasker-hez.

Ha munkába megyek, akkor tulajdonképpen ez az egész tükrözve van az ottani beállításokhoz mérten, annyi az egyetlen különbség, hogy mivel két router van, ezért vagy az egyikhez vagy a másikhoz vagyok csatlakozva. Így ott a kettő közül bármelyik is aktív, a többi beállítás is aktív lesz.

Mire eljutottam eddig a pontig, már túl voltam a root-oláson (nem kötelező művelet!), a Secure Settings átböngészésén valamint az utóbbihoz tartozó Helper (Secure Settings alól telepíthető) tanulmányozásán is. 



Ekkor éreztem azt, hogy több kell. Éjszaka nem szeretem ha zargatnak, így lefekvés előtt át szoktam nyomni Airplane üzemmódba a mobilom, ha nem felejtem el. Ez utóbbi kiküszöbölése végett úgy döntöttem, hogy ezt is automatizálom. Ennek értelmében minden nap éjfélkor Airplane On, míg reggel 6:30-kor Off. Az első nap után rájöttem, hogy ez így nem okés. Mivel akkor még általában alszom, így e task leállása után meg is volt az ébresztőm a temérdek értesítés következtében. A legegyszerűbb az lett volna, ha ilyenkor a némítás is bekapcsol, de nem kapcsol ki 6:30-kor. Elegánsabb funkcióban gondolkodtam. Hála Samsung atyánk feature-einek, létezik egy úgynevezett Blocking Mode, amelynél ki sem villan a kijelző az értesítő LED sem villog, és persze hanghatások sem történnek, kivéve az általában beállított kontaktoknál illetve ébresztőnél.

Emellett persze van még több kisebb apróság, amelyek megkönnyítik a megfelelő helyen és időben lévő profilok aktiválását annak érdekében, hogy ne hozzam másra a frászt, valamint ne kelljen kellemetlenül éreznem magam egy-egy nem megfelelő időben történő hanghatás miatt.

Ez az első rész kis bevezető volt, amiben próbáltam ötleteket adni azoknak, akik a Tasker vásárlásán gondolkodnak, de félnek a nehézségektől, a beállítástól, vagy túl macerásnak érzik azt. Igen, pepecselős tud lenni, de ha már látjuk az egészet, magyarul, hogy mit szeretnénk a végén összképnek, akkor a sok kis részfolyamat egy naggyá áll össze, így nem csak internetezésre lesz jó a ma már százezrekbe kerülő kütyü a zsebünkben. Ráadásul nem kell egyedül szenvedni, hiszen az egyre több taggal rendelkező Magyar Tasker Használók közössége is egyre aktívabb, nem szabad félni kérdezni, ez nem a Facebook ;)

A következő részekben részletesen be fogom mutatni, én mit és hogyan állítgattam, állítgatom, valamint kitérek plugin-okra is, és érthetően leírni, mi mire is jó ott, ahol én használom. Sőt, minden további bejegyzés végén letölthető lesz az elkészült profil, természetesen importálható formában. Addig is érdemes végignézni Armando Ferreira Beginner Guide sorozatát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése