2013. augusztus 15., csütörtök

Custom ROM kerestetik - Bevezető

Érdekes, és talán egy picit kényes témát boncolgatok az elkövetkező hetekben. Miért? Sokak számára kicsit talán szembemegy majd a tökéletes mobil operációs szemlélettel, de nem tartom magam általános felhasználónak, aki elfogadja hogy valami működik (vagy éppen nem), szeretem az újdonságokat kipróbálni, tesztelgetni, az elmúlt kb. egy évben pedig megismertetni a követőimmel. Ezekben a részekben egy néhány héttel ezelőtt leírt cikket cáfolok meg újra. Újra? Igen, ilyen vagyok, nehezen tudom eldönteni IT terén, hogy mi is számomra a legjobb, mindenben találok valami kis furcsaságot, ami miatt néhány héten után jön a következő dolog, amivel kísérletezgetem. Ebben a sorozatban (is) természetesen Android-ról lesz szó, azon belül most a Costum ROM-okról. Nem sokról, mert az összeset azért lehetetlen lenne felsorolni, de úgy döntöttem, hogy néhány verziót hosszabb-rövidebb ideig tesztelgetek és az ez idő alatt megszerzett tapasztalataimat leírom, megosztom veletek.

A vas, amelyen a szoftverek tesztelési alapot képeznek majd, a Samsung tavalyi S-je, az S III lesz. Ez már kapásból támadási alapot is jelent sokaknak, így rögtön el is kezdek magyarázkodni. Szeretem, nem magát a céget, mert mostanság vannak fenntartásaim (4.2 skip stb...), de az eszközzel nincs semmi bajom. Akkor erre futotta, nem bántam meg. Vannak jobbak mostanság, amelyek megkaparintását csak a gadget fan mániám hajtja, nem a pénztárcám. Szóval, lehet akármit mondani a Samsung eszközeire, nincs tökéletes eszköz és gyártó sem, zárójel vége.

Visszatérve, mik azok amiket ki fogok próbálni? Első körben három viszonylag népszerűbb ROM kerül tesztelésre, bár ez lehet még bővül. Nem csak pusztán a tapasztalat, a kíváncsiság, hanem egy korrekt ROM megtalálása is hajt. A stock Samsung megoldás sem túl vészes, a kisebb sebességbeli hiányosságokat betudom a TouchWiznek, ami amúgy szerintem az elmúlt években sokat fejlődött. A fürgeséget azonban üzemidőben kompenzálja a koreai gyártó, így az eddigi Exynos tapasztalataim azt mondatják velem, hogy ezt a Custom verzióknak nehéz lesz überelni, bár ha megközelíti valamelyik is, akkor akár hosszabb távon dolgozhat a telefonom majd.

A sok magyarázkodás és bemutatás után koncentráljunk a tesztalanyokra. Az első "áldozat" a Supernexus legfrissebb stabil verziója a 2.0. Ez már második napja teljesít a Galaxy-mon, de nem spojlerezek, egyelőre semmi titkot nem árulok el, a teszt végéig. Meddig tart? 5-7 napig tervezem használni a nem valamely gyártó műhelyéből érkező build-eket, így hetente kb. egy helyzetjelentés várható majd. A Supernexus-t Faryaab Sheikh fejleszti. Sokaknak ismerős lehet a neve, hiszen a Sammobile-nál dolgozik és elég aktív XDA fejlesztői szekciójában is, fiatal kora ellenére. A népszerű közösségi csatornák közül azt emelném ki, ahol én is jelen vagyok ez pedig a Google+. Itt is elég aktív, érdemes bekörözni.


A második tesztalanyomon gondolkoztam egy ideig, aztán mikor már úton-útfélen belebotlottam, úgy határoztam, legyen a Liquidsmooth. Elég népszerű mostanság, ráadásul sokszor szembejött velem, így a sorban a CyanogenMod előtt kapott helyet. Utóbbi lesz a harmadik, de itt sem a legfrissebb nightly kerül majd terítékre a 4.3-mal, hanem a már stabilabb 10.2-es 4.2-es Jelly Bean-re épülő verzió.



Hasznos tippeket, ötleteket, főleg ROM-okkal kapcsolatban szívesen fogadok, melyekre válaszolok is, miért nem fértek be a szűk keretbe. :)

U.i: Nem a hackelés és a minél inkább szét-moddolhatóság a cél, hanem alternatívák bemutatása a mindennapi stabil használatra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése