2013. augusztus 20., kedd

Minuum keyboard: elérhető a béta, de nem kell

Mint tudjuk tökéletes szoftver nincs, az Android pedig nagyon népszerű, következésképp, a legtöbb folyamatra tucatnyi alkalmazás létezik, de ami nekünk felhasználóknak a legjobb, mindig vannak újak. Ilyen a még késő tavasszal bemutatott Minuum keyboard is.


Amikor kikerült a projekt a nyilvánosság elé, akkor mint minden egyéb fejlesztés kapcsolatban, itt is pozitív érzelmeket tápláltam. Ez azért jó, mert kevésbé leszek elfogult, ha mindent jónak látok, akkor csak azok tudnak igazán szikrát gyújtani bennem, amik a jónál is jobbak (több a negatív élmény, de hát szeretek fordítva gondolkodni :)

Szóval, amikor bemutatták, akkor a lehető legtöbb forrást elolvastam, a fejlesztők videóit, elképzeléseit és terveit többször megnéztem a kiadott videókban. Majd utána, fel is iratkoztam béta teszternek, így biztos lehettem benne, hogy az elsők közt próbálhatom majd ki a véglegeshez közeli állapotot. Néhány hétre azonban sikerült megkaparintanom egy apk fájlt, ami még béta-1 állapotban volt, de a lényegi funkciók hibátlanul működtek. Gyorsan górcső alá is vettem (még a blog előtti időben), megpróbáltam használni. Nagyon nehezen állt rá a kezem az újfajta elképzelésre, kicsit idegesített a zsúfolt elrendezés. Ennek persze vannak előnyei is, amiknek már akkor örültem: nagyobb hely. Amíg ezt használtam napi használatra (rövid idő volt, max. 3-4 nap) végre nem éreztem azt, hogy egy 4,8 colos kijelző kicsi. Üröm az örömben, hogy akkor és most a bétában sincs magyar nyelv támogatás (reméljük majd ez is eljön), így az amúgy is szűk helyen vétett elütési hibáknál nincs meg a lehetőségünk a felkínált lehetőségekből választani. Érthető okokból a swype alapú gépelés sem került be, bár én akkor nagyobb fantáziát látnék a szoftverben. Gondoljuk csak el, mennyire nehéz menet közben napos időben gépelni: próbáltam, eléggé. Így hát mit volt mit tenni, visszatértem az eredetihez, így a folyamatos bevitel olyan örömet és boldogságot okozott, mint mikor először rájöttem, hogy ez mennyire király.

Tegnap nem sokkal este fél nyolc előtt kaptam egy e-mailt, hogy mivel anno feliratkoztam a programra az elsők között értesítenek az elérhetőségről, valamint, hogy az alábbi linkről letölthetem a fájlt, potom 872 magyar forintnak megfelelő összegért. (Mennyi?) Ez volt az a pont, amikor újra felsejlett bennem a nyár elején próbált változat, pontosabban annak negatívumai számomra, így a döntés viszonylag hamar megszületett: köszönöm a lehetőséget, de meghagyom másnak.

Ez természetesen egy erősen szubjektív vélemény volt részemről, mellyel kötelező NEM egyetérteni, mivel mindenki más, így lehet, hogy valaki semmivel sem ért egyet a saját meglátásaim közül. Ezeket a véleményeket szívesen fogadom, mert nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy valamikor a jövőben újra kipróbáljam a Minuum-ot. Rövid videó a működésről.


És hogy mi állt a levélben?

Minuum is here!

Because you signed up early, we're telling you first


Thanks for signing up for the second beta phase of the Minuum keyboard, the little keyboard for big fingers. We’re happy to tell you that the beta for Android is ready for you to try!
 
Download Minuum at:

You'll probably want to revisit our original how-to video, at http://youtu.be/dZh8r-xErGE
 
By contributing to our project, you're also helping us to develop much more than just an Android app; we're working to bring this same technology to wearable devices. We've lowered the donation amount from the $5 that our Indiegogo supporters originally paid, and we're excited to have you on board.
 
You’ll notice that we’ve enhanced the Minuum keyboard since our initial version, to include features such as voice typing and a full keyboard option, useful for typing passwords (you can switch between linear and full-sized modes by pressing and holding with two fingers on the keyboard).
 
These features are the direct result of feedback from our supporters. Once you download the Minuum keyboard beta, feel free to contact us, comment on the product, or share ideas with other beta testers at support.minuum.com.
 
Thanks for showing interest in joining the community of Minuum beta users. If you love the Minuum experience, share it with your friends: Please forward this message to them and let them know that they too can download the Minuum keyboard beta from the Google Play Store. You can also follow us on Twitter @minuum.
 
Regards,
 
The Minuum Team

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése