2013. július 6., szombat

Vissza a stock Samsung ROM-hoz - I. rész

Néhány héttel ezelőtt úgy döntöttem, hogy megszabadulok a Galaxy S3-om stock Samsung szoftverétől, és a  kiválasztom a megfelelő ROM-ot. Sokat kipróbáltam, és közben folyamatosan figyeltem a teló működését annak érdekében, nehogy zsákutcába fussak. Szerintetek melyik mellett döntöttem?


Mi is állt a hátérben. Annak ellenére, hogy sokan unszimpatizálnak a koreai gyártó launcherével (TouchWiz/MotionWiz), el kell ismerni, hogy az ott alkalmazott innovatív megoldások és szoftveres trükkök hathatós közreműködése miatt tart ott a piacon a Samsung, ahol. Persze ennyi a pozitívum, hiszen a másik oldal, hogy sok esetben lassabb egy feladat végrehajtása mint azt a hardver indokolná, már jócskán a negatívumok közé sorolható. A félreértések elkerülése végett kijelentem, hogy semmi bajom nem lenne a TouchWiz-zel, ha kicsit jobban ráfeküdnének az optimalizációra ott a messzi keleten.

És pont az utolsó fél mondat miatt döntöttem amellett, hogy itt az ideje a váltásnak, a fő szempont a sebesség és az üzemidő volt. Örültem volna, ha valami aranyközéputat találok, de ez sajnos nem sikerült. Több olyan ROM-ot is kipróbáltam, amikkel a korábbi eszközeimnél nem volt gond sőt, jobb választásnak tűntek mint a gyártói felület.

Mindegyik szoftvert maximum néhány nap erejéig használtam, mert nem hozták azt a szintet (a Galaxy-n, nem általánosságban), amit elvártam, és amiért váltottam. Ez az ördögi kör az AOKP féle verzióval, az áprilisban kiadott stabil Milestone-nal kezdődött. Tényleg satbil, tényleg abszolút letisztult és nagyon egyszerű volt, az embernek az volt az érzése, hogy puritánabb mint a gyári Google ROM a Nexus-okon. Telepítés után az első egy-két óra mindig a testreszabással telt, majd onnantól a normális használat következhetett. A teljesítménnyel abszolút nem volt panasz, hiszen fényévekkel gyorsabb volt mint a Samsung műhelyéből érkező változat. De! Mindig van egy de. :( Akárhogy is néztem, az üzemidő majdnem felére csökkent, ami miatt így a mérleg nyelve a negatívumokba hajlott. Következett egy újabb variáció keresése. A következő delikvens a "Super Nexus" névre hallgatott, ami nagyon-nagyon közel állt az előző megoldáshoz. A végeredmény ugyanaz lett. Gyors, egyszerű de "akksizabáló".

http://www.youtube.com/watch?v=OGByWSiUQRM

http://www.youtube.com/watch?v=rJlHTiNKGTc

Ezután alternatív megoldáshoz fordultam, ami egy régi ismerős személyében tárult elém: CynogenMod. Már az RC5-ös kiadásnál járt a népszerű Custom ROM 10.1-es veziója, így habozás nélkül telepítettem, mivel kevés az olyan felhasználó, aki ne a csapat valamelyik "alkotásával" kezdené el flashelgetés izgalmait (így voltam vele néhány évvel ezelőtt én is). Bemutatni nem nagyon szeretném, hiszen bizonyára sokan közületek is tapasztalta már, hogy a Nexus Experience mellett, több kis finomságot is elrejtenek a szoftverben. A tapasztalatom a 3-4 napos használat után: kicsit jobb mint az első kettő, de nem értem miért kell egy konnektorral a farzsebemben járkálni ahhoz, hogy elégedett legyek. Így tehát ez is ment a levesbe. Végső elkeseredésemben és a HALO iránti kíváncsiságom kielégítése miatt felpakoltam a Paranoid Android legfrisebb verzióját. Annyi féle beállítási lehetőséggel bír ez a tablet/phablet/telefon hibrid motor, hogy a pár óra elég kevés a beállítgatásokhoz, feltéve ha az ember először használja és nincs nagy rutinja a fejlesztők által létrehozott különleges ROM használatában. Ez már az a kategória volt, hogy köszi de inkább mégsem. Nagyon jó az ötlet, de számomra ez csak egy teszt eszközön lenne ideális, amire per pillanat nem futja. Itt nagyon meg sem volt időm tapasztalni az üzemidőt, mivel alig 24 órán belül eltávolításra került. Ekkor úgy gondoltam, hogy adok még egy esélyt a CM-nek, hátha.... Megtörtént, de semmi sem változott, így a kalandozásaim után visszatértem a jó öreg TouchWiz-hez.


http://www.youtube.com/watch?v=8D2FJrZh1RM

Az egészben az a fura, hogy lehet én vagyok túl válogatós, de több ember véleményét is kikértem, akik szerint az üzemidők ezeknél a szoftvereknél rendben vannak (szintén S3 tulajok). Persze ez nem releváns, hiszen egyrészt nem ugyanabba a régióban élünk (így más az S3-uk hardvere), másfelől kinek mit jelent az, hogy rendben van. Nálam ez azt jelenti, hogy az átlag 44-48 óra üzemidő 2:20-3:00 óra kijelzőhasználattal megvan. Bár ebből lejön kétszer 7-8 óra repülőmód, következésképp a valós használat általában olyan 30 körül mozog (plusz-mínusz). Ebből azért látható, hogy nem vagyok egy hardcore júzer. Az időm nagy részét gép előtt töltöm, de a köztes időszakokban szeretem használni a Samsung-om. A felsorolt ROM-oknál az volt a fő bajom, hogy ha tétlen állapotban volt az eszköz, akkor is 3% körüli volt az energiavesztés, ha pedig elkezdtem használni, akkor ennek a duplája, sőt extrém esetben annál is több, míg a gyári szoftvernél akkor van ez az érték 3-4% körül, ha ténylegesen használom (persze ha 1-2 óra folyamatos használatom van, akkor ez az érték logikusan magasabb). Összefoglalva: irreális módon bántak a custom verziók az akkumulátorommal, amit nem tudtam már hova visszavezetni. Lehet ez az Exynos átka?! Nem tudom, a lényeg, hogy most elégedett vagyok a működéssel, a sebességgel (még ha picit lassabb is mint egy Nexus) és az üzemidővel is.

Látszólag mindent leírtam, akkor miért lett első rész? A múltkori népszerű "Mi van a telefonomon?" cikk így tartalmát vesztette, mivel a nulláról indítottam újra az S3-am, így a második részben az derül ki, mi is változott az előzőhöz képest :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése